Læseplan for dansk

Hvordan undervises vores elever i dansk? Du kan orientere dig i læseplanerne for dansk på alle årgange på denne side.

Læseplan efter årgang

Du kan orientere dig i de forskellige årganges læseplaner for dansk her nedenfor.

Dansk i 0. klasse

Der lægges et godt grundlag for barnets sproglige forståelse for bogstaver, ord, lyde, stavelser, rim og remser.

Dansk i 1. klasse

Der arbejdes med at knække læsekoden og at skabe interesse for at ville læse og skrive.

Dansk i 2. klasse

Der introduceres til forskellige børnebøger, fremlæggelser og at kunne digte den gode historie.

Dansk i 3. klasse

På tredje klassetrin introduceres eleverne til frilæsning og at kunne skrive enkelte alderssvarende tekster fra egne idéer.

Dansk i 4. klasse

Fjerde klasse arbejder med at øge kendskbet til bl.a. Forskellige litteraturgenre og deres forskelle.

Dansk i 5. klasse

I undervisningen i femte klassetrin fokuseres der bl.a. på at kunne skrive fra idé til færdig tekst.

Dansk i 6. klasse

Der arbejdes med læsning og forbedringen af dette, samt intro til svenske og norske tekster.

Dansk i 7.-9. klasse

Introduktion til tekstanalyse på flere niveauer, samt tilknytning til litterære perioder.

Læseplaner for matematik

Læseplaner for alle klassetrin på Haslev Privatskole i faget matematik.

Billede af elev der koncentreret laver et kemiforsøg

Læseplan for projekt

Der arbejdes på et emne, der undervises i dataindsamling og kildekritik og andre fagrelevante metoder.